Bug reports

openHAB for Qbus

Moderators: marc, Nico, Koen, Maarten

Jeroenvdd

Re: Bug reports

#11 Post by Jeroenvdd » Mon Nov 04, 2019 9:02 am

ga deze avond eens de volledige upgrade doen naar laatste versie,
en direct testen :D

is altijd wel hoopje werk om mijn lampen opnieuw in de assistent in te stellen :D

ik blijf het zeggen: ik wist niet dat voice control voor u lichten zo een toegevoegde waarde voor qbus ging zijn amai :D wat een gemak

Koen
Site Admin

#12 Post by Koen » Mon Nov 04, 2019 9:17 am

Nice, bedankt voor te testen :-)

Weet dat u een backup kan nemen van things, items, sitemap ed.
Na een verse installatie kan u die dan mooi terugplaatsen.

Qbgo

#13 Post by Qbgo » Tue Nov 12, 2019 9:29 pm

Het probleem van de 3 of meer lichten, zonder statusupdate in Openhab, lijkt nog steeds te bestaan, ook met de JAR van 1/11. Andere ervaringen?

WoKe

#14 Post by WoKe » Fri Nov 15, 2019 12:01 pm

Qbgo wrote:
Tue Nov 12, 2019 9:29 pm
Het probleem van de 3 of meer lichten, zonder statusupdate in Openhab, lijkt nog steeds te bestaan, ook met de JAR van 1/11. Andere ervaringen?
Ik heb dat 14d geleden live met Koen getest op mijn installatie en na wat aanpassen door toevoegen van een delay werkt het zonder issues.
Ik schakel er momenteel probleemloos 11 uitgangen mee (nog niet met meer uitgangen getest).
In bijlage de jar die bij mij draait. Als ik me niet vergis zou dat dezelfde moeten zijn als die in de laatste build.
org.openhab.binding.qbus-2.5.0-SNAPSHOT.jar.zip
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Qbgo

#15 Post by Qbgo » Fri Nov 15, 2019 12:12 pm

Bedankt Woke, Waar heb je die delay juist toegevoegd in OpenHab? Rules? En enige code die ik kan overnemen?

Bij ons gaat het om de alles uit knop. Als die alles tegelijk uitzet blijven de schuivers in Openhab aan staan.

WoKe

#16 Post by WoKe » Sun Nov 17, 2019 4:24 pm

Koen heeft dat toen rechtstreeks in de code aangepast en een nieuwe jar gemaakt.
Hoe bedoel je juist de alles uit knop? Een alles-uit sfeer die je met openhab aanroept?
Ik gebruik Google assistent en zeg "doe alle lichten uit"

Qbgo

#17 Post by Qbgo » Sun Nov 17, 2019 4:29 pm

Woke,
OK, dus het JAR bestand hierboven is lichtjes aangepast. Dan zullen we dat eens proberen.
Ik bedoel: als ik gewoon met de qbus installatie alles uitzet, dan blijven de schuivers toch aanstaan in Openhab.

Trouwens, Google assistent: heb je daarvoor moeten betalen? Poorten openzetten op de router?

Edit: ik verneem van een collega dat een .jar compileerde java bestanden bevat. Dat kan je niet meer lokaal aanpassen... Er moet dus iets anders aangepast geweest zijn. Maar wat? Wat heb je aangepast Koen?

devastator

#18 Post by devastator » Wed Nov 20, 2019 7:39 pm

Did a git pull, which updated the dll and client.exe (not jar). Restarted the pi.

Pushing the "all off button" still leaves many of the lights in the UI on, while in fact they are off. Apparently the client/server can not handle multiple updates in a really short timeframe ?

Post Reply