Installation issues

openHAB for Qbus

Moderators: marc, Nico, Koen, Maarten

Koen
Site Admin

Re: Installation issues

#31 Post by Koen » Mon Nov 04, 2019 8:27 pm

Qbgo wrote:
Mon Nov 04, 2019 8:11 pm
Koen, hoe installeer je de qbus module/integration in openhab op een bestaande openhab installatie. Hij is nl niet beschikbaar onder bindings, maar hoe doen we dat dan? We proberen de Openhab installatie op dezelfde pi als onze bestaande Home Assistant/Nodered installatie te plaatsen. Alvast dank.
Hier gaan we een nieuw topic voor maken.
Alhoewel, als je het install script runt gaat alles geïnstalleerd worden op de juiste plaats. Het kan geen kwaad om de installatie van openhab opnieuw te doen.
Als je dat niet wil kan je het install script aanpassen en het gedeelte van openhab weghalen.
Je zit nog met de client server ook die als service moet gemaakt worden en de installatie van mono en andere requieries.
Dt staat allemaal in het installer script.

Qbgo

#32 Post by Qbgo » Sat Nov 09, 2019 9:20 pm

Nog eentje helaas...
Heeft er iemand ook zeer zware belasting van de Pi met Openhab? Die van mij draait bijna permanent op 90% of 384% CPU.

Koen
Site Admin

#33 Post by Koen » Tue Nov 12, 2019 12:21 pm

Qbgo wrote:
Sat Nov 09, 2019 9:20 pm
Nog eentje helaas...
Heeft er iemand ook zeer zware belasting van de Pi met Openhab? Die van mij draait bijna permanent op 90% of 384% CPU.
Dit heb ik gezien bij de eerste versies van de server, de laatste update zou dit probleem moeten verhelpen.
Server eens herstarten zal dit oplossen.

Heb je een idee hoe je in deze staat bent terecht gekomen?

Qbgo

#34 Post by Qbgo » Tue Nov 12, 2019 1:06 pm

We hebben veel getest en links via mqtt naar een andere node red installatie gelegd. Intussen veel minder. Enkel bij veel testen wordt het ineens zwaar.

De laatste versie is van begin november?

Verelek

macOS Catalina > image naar kaartje via Etcher

#35 Post by Verelek » Tue Nov 12, 2019 8:20 pm

Sinds de update naar macOS Catalina lukte het voor mij niet meer om mijn raspbian image naar mijn kaartje te schrijven.
Op volgende manier ging dit wel terug:
*Finder openen > tabblad Apps > opties Balena Etcher "Toon pakketinhoud" > map Contents => het img bestand in deze map kopiëren.
*Terminal openen > na "MacBook-Pro-2:~ macbookpro$" plakt u sudo /Applications/balenaEtcher.app/Contents/MacOS/balenaEtcher > enter > Password: =>u gebruikerswachtwoord van u mac gebruiker > Balena Etcher opent > nu kunt u het img bestand selecteren in de map Contents van Balena Etcher.

Hiermee werkte dit bij mij! (info gevonden op https://github.com/balena-io/etcher/issues/2833)
Misschien kan dit handig zijn voor anderen.. ;)

Post Reply